سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زینب ( س ) خطبه مى خواند - بی پلاک
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زینب ( س ) خطبه مى خواند - بی پلاک
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • درباره یه بی پلاک

    بی پلاک
    حاج نعمت
    روزی در ذهنم نقش بست که خیلی کوچک بودم. هنوز خاطراتی از سیمایش در پس زمینه دلم خودنمایی می‏کند و همچون خاطراتی که از بهشت -قبل از اخراج خانواده مان- در وجودم غلیان می کند، آرام بخش آنات و لحظات تاریک زندگیم شده است. ...اما او هم همانند پدران دیگر زود پر کشید. خیلی زود. مثل همت مثل باکری مثل ناصر کاظمی مثل عبدالحسین برونسی مثل ... عجیب دوستش دارم این گمشته بی‏مزار را که امروزه مفقود الاثر می‏خوانندش. راست می‏گویند؛ چرا که نخواستیم بر دلمان تاثیری بگذارند.مفقود الاثر. ... و امروز به اسم او قلم می‏زنم ..:: حاج نعمت ::.. فامیلیش؟؟؟ اصلا مهم نیست.وقتی خودش عشق می‏کند با این فاطمی بودن ،این گمنامی،بگذار بگذریم. *********************** در اینجا: آنچه مورد نیاز مادحین است خواهید یافت. اشعار،سرود، و مراثی اهل بیت(علیهم السلام) که دارای غنای معنایی است به همت شاعر عزیز آقای رضا تاجیک جمع‏آوری می‏گردد. در این مجموعه تلاش شده تا آنچه مورد نظر پیر و مرادمان حضرت سید علی آقای خامنه ای دامه توفیقاته می‏باشد لحاظ شود. .::«تا چه قبول افتد و چه در نظر آید»::.
  •  پرچم بی پلاک


  •  پرچم عشاق











  •  اشتراک در وبلاگ


  •  

    بی پلاک
    من از هنگام بعثتم تا روز قیامت، شفیع هر آن دوتنی هستم که در راه خدا با یکدیگر، دوستی و برادری می کنند. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
  • زینب ( س ) خطبه مى خواند
    نویسنده: حاج نعمت سه شنبه 86/10/18
  • زینب ( س ) خطبه مى خواند

    بشیر بن خزیم اسدى مى گوید : به سوى زینب دختر أمیر المؤمنین ( علیهما السلام ) نگریستم ، به خدا سوگند زنى را سخنورتر از او ندیدم . گویا کلمات على ( علیه السلام ) از زبان او فرو مى ریخت . با دست به سوى مردم اشاره کرد که خاموش شوید . از این اشاره ، نفسها به سینه ها بازگشت و زنگهاى شتران از صدا افتاد . پس از آن شروع به ایراد خطابه نمود : " به نام خداوند بخشنده و مهربان . ستایش مى کنم خدا را و درود مىفرستم بر جدم رسول خدا ( صلى الله علیه وآله ) و پدرم و فرزندان پاک و رستگار او . اى مردم کوفه ! اى صاحبان مکر وخدعه ! آیا بر ما گریه مى کنید ؟ هرگز آب دیدگان شما فرو نایستد و ناله‌هاى شما ساکت نگردد . مثل شما مثل زنى است که رشته هاى خود را نیکو ببافد و سپس از هم باز کند . شما ایمان خود را مایهء مکر و خیانت در میان خود ساختید و رشتهء ایمان را بستید و دو مرتبه باز کردید . در میان شما ، جز خودستایى و فساد و سینه هاى پر کینه و چاپلوسى و تملقى چون تملق کنیزان وغمازى با دشمنان ، خصلتى نیست . شما مانند گیاههاى زباله دانها هستید که قابل خوردن نیستند و به نقره اى مىمانید که زینت قبور باشد و از آن استفاده نمى گردد و عذاب جاویدان براى شما آماده شد . آیا پس ‹ صفحه 663 › از کشتن ما بر ما گریه مى کنید و خود را سرزنش مى نمایید ؟ آرى ، به خدا قسم زیاد گریه کنید و کم بخندید . همانا شما لکهء عار روزگار را به دامان خود افکندید که به هیچ آبى نمى توان شست وشویش داد . چگونه شسته شود قتل پسر پیغمبر و سید جوانان اهل بهشت و آن کسى که در جنگها و گرفتاریها ملجأ شما ، و در مقام محاجه با دشمنان ، رهنماى شما بود ، و کسى که در سختیها به او پناه مى بردید و دین و شریعت را از او مىآموختید . بدانید و آگاه باشید که وزر و و بال بزرگى بجا آوردید . دور باشید از رحمت خدا ، و هلاکت بر شما باد . به تحقیق که کوشش شما به ناامیدى کشید و دستهاى شما [ از رحمت ] کوتاه شد و معاملهء شما ، موجب خسران و زیانتان گردید . همانا به غضب خدا بازگشت نمودید و ذلت و بیچارگى شما را احاطه کرد . واى بر شما اى اهل کوفه ! آیا مىدانید چه جگرى از رسول خدا شکافتید ؟ و چه گوهرهایى از حرم او را آشکار ساختید و چه خونى از او بر زمین ریختید ؟ و چه حرمتى از او هتک نمودید ؟ کار زشت و ناشایسته اى انجام دادید و جنایت بزرگى مرتکب شدید و ظلم و ستمى عظیم به بزرگى زمین و آسمان نمودید ! آیا تعجب مى کنید که آسمان خون بارید ؟ و بى شبهه عذاب آخرت سخت تر و خوارکننده تر است و در آن روز شما را یاورى نخواهد بود . پس این مهلتى را که خداوند به شما داده است شما را سبک نکند و از حد خود خارج نسازد ، زیرا خداوند در انتقام تعجیل و شتاب نمى کند و نمىترسد که خونخواهى او از دست برود . پرودگار شما در کمین و به انتظار شماست " . راوى مى گوید : به خدا قسم آن روز مردم را حیران و سرگردان دیدم . آنان گریه مى کردند و دستهایشان را به دندان مىگزیدند . پیر مردى را دیدم که در کنار من ایستاده و محاسنش از اشک چشمش تر شده است ، در حالى که مى گفت : " پدرم و مادرم فداى شما باد . پیران شما بهترین پیرها ، جوانان شما بهترین جوانها و زنان شما بهترین زنها و خاندان شما بهترین خاندانها هستند که هرگز خوار و مغلوب نمى شوند " .


  • از قلب شکسته ات برایم بنویس ( )